Islamic Widget

Rabu, 6 Oktober 2010

Kenangan English Week : Choral speaking


Asalamualaikum wbt..


Lama rasanya tidak mempost entri baru..
Bukan kerana terlalu sibuk..tetapi ada urusan yang lebih perlu di utamakan.
Alhamdulillah dengan izin Allah swt..
Ana masih hidup hinggah ke hari ini dan mengizinkan ana mempost entri ini.

Ana nak kongsi gambar kelas ana yang telah menjuarai pertandingan Choral Speaking. (Syariah and Law sem 2)

Lihat gambar persediaan sebelum bertanding dan selepas bertanding.
Kelas kami ini terdiri dari orang-orang yang suka bergambar..saksikan sendiri.

Latihan terakhir (2jam sebelum pertandingan)

Sir Nazahar turun memantau latihan kami

Kerisauan Ketua kami di luar dewan..detik pertandingan bermula
menanti ketibaan kami semua
(Atika selaku konduct kami)

Debaran menanti Kot (pinjam senior)
Kami pakai kot (pakaian rasmi student jabatan Syariah and Law)

Setelah semua dah berpakaian lengkap..
kami melakukan preparation kali yang terakhir (80%)

Muslimin menyanyi lagu semangat
Selesai preparation.(kelas kami hanya ada 8 orang muslimin je)


Langkah kami ke dewan utama(selesai laungan semangat)

Posing di pintu dewan

Tak habis posing lagi..(sebelum pertandingan)

Nak Masuk Dewan Dah..
Kami melaungkan kata semangat yang sir Nazahar ajar..
Debaran semakin kuat


Posing last sebelum bertanding..


Muslimah pun tak lepaskan peluang posing sebelum masuk ke dewan
(walaupun hati berdebar-debar)

Posing selepas pertandingan..
bJajarkan ke Tengahergambar bersama kelas BATI & DAKWAH

p/s : Tertanya-tanya mana gambar penulis..ada ke tak ada??
Maaflah..mybe hanya ada gambar kawan-kawan je kot.
Sebab ana tidak ada time sesi photograpy tu dan ana malu juga nak posing ni.(tidak pandai) :)

Kepada teman yang gambarnya tidak di paparkan, jangan ambil hati ye.

Moga uhuwah kita kekal kukuh selamanya..

Siapa nak gambar..mintalah pada Asma (dia dah gumpul semua gambar hari itu).

Pada You All semua.
I LOVE U ALL...

BY HAND
::Syirah Pemudi Hizbi::
Manhaj ~ahli sunnah wal jamaah~
mazhab imam Syafi'i

::Hidup Dalam Kemuliaan Islam, atau mati syahid::

"Berkhidmat untuk Agama dan Negara"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

SEUNTAI MADAH

Ya Allah..

bangunkanlah kesedaran di hati hamba yang mentaatimu..

Jangan kau jadikan ungkapanku hari ini, hanya sekadar ungkapan..

Pilihlah diriku untuk berjuang bersama pejuangMu..

Jadikanlah Impianku untuk mati syahid menjadi kenyataan..

Lindungilah pemikiranku..daripada akal yang dikuasai nafsu..

Biarlah bicaraku..adalah ilham daripada-Mu..

Bantulah hamba yang lemah ini..agar ada sumbanganku untuk Islam tercinta..

Ya Rabb, padamu ku letakkan harapan..

Tutupilah hatiku dari cinta dunia..

Lindungi diriku dari tipu daya dan fitnah dunia serta nafsu amarah (halobah)

Kuatkanlah aku menempuh jalanMu yang penuh liku..

Kerana MISI hidupku ialah mencari REDHAMU..

DOA RABITAH


"Ya ALLAH, Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berkumpul kerana mengasihiMu,

Bertemu untuk mematuhi perintahMu,

Bersatu memikul beban dakwahMu.

Hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syariatMu.

Maka eratkanlah Ya ALLAH akan ikatannya,

Kekalkanlah kemesraan antara hati-hati ini..

Tunjukkanlah kepada hati-hati ini akan jalanMu yang sebenar...

Penuhkanlah piala hati ini..

Dengan limpahan iman, keyakinan dan keindahan tawakkal kepadaMU...

Hidup suburkanlah hati-hati ini dengan makrifat, pengetahuan sebenar tentangMu...

Jika Engkau mentakdirkan mati,

Maka matikanlah pemilik hati-hati ini

Sebagai para syuhada' dalam perjuangan agamaMu

Engkaulah sebaik-baik sandaran

Dan sebaik-baik penolong..

Ya Allah Perkenankanlah Permintaan ini..

Amin Ya Rabbal 'Alamiiin...


Text-Ads

MELODI JIWA


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com