Islamic Widget


Khamis, 15 Julai 2010

SEMARAK JIHAD..Buat Al-Quds



Salam semulia jihad!

Semoga post kali ini mampu menyemarakkan semangat jihad. Semangat jihad kita semua yang terkadang luntur dengan tuntutan dunia yang memenatkan...

Saya terlalu rindu pada AL-quds..antara tempat yang sering saya angan-angankan untuk saya ziarahi.

Selasa malam saya dimaklumkan oleh seorang sahabat, beliau dioffer menziarahi Al-Quds pada bulan Ramadhan ini dengan menyediakan RM6 000.Bayaran itu itu untuk pergi balik...Tapi komitmen kami sebagai pelajar tidak membenarkan kami untuk melaksanakan impian kami itu. Ketika tu fikiran saya telah pun jauh merawang, meninggalkan perkarangan kolej. Bicara di lubuk hati mesti bulan ramadhan ini, para aktivis Malaysia berduyun-duyun ke Gaza. Bayaran ke Gaza hanya RM6 000. Entah kenapa saya terlalu mencemburui berita itu. Saya mahu ikut sama!!!!Keinginan yang tiada tara!Saya mahu turut serta dalam rombongan ini!



Saya rindukan Al-Quds!
Saya kepingin untuk syahid!
Saya mahu semangat jihad kekal mewangi dalam diri!
Saya mahu jadi seperti Atikah binti Zaid yang bisa membuatkan ramai jiwa syahid menemui Ilahi!
Namun adakala, saya terjerat dengan nafsu yang menipu. Tewas dengan mainan dunia yang melalaikan..

Mohon didoakan agar saya mampu mencontohi para syuhadah Palestin dan syuhadah di zaman Rasulullah.
Doakan saya istiqamah..dan sentiasa membaiki diri dari segala kelemahan yang ada pada diri saya..



Untukmu jiwa-jiwa kami
Untukmu darah kami
Untukmu jiwa dan darah kami
Wahai Al-Aqsho tercinta
Untukmu jiwa-jiwa kami
Untukmu darah kami
Untukmu jiwa dan darah kami
Wahai Al-Aqsho tercinta
Kami akan berjuang
Demi kebangkitan Islam
Kami rela berkorban
Demi Islam yang mulia
Untukmu, Palestina tercinta
Kami penuhi panggilanmu
Untukmu, Al-Aqsho yang mulia
Kami kan terus bersamamu
Untukmu, Palestina tercinta
Kami penuhi panggilanmu
Untukmu, Al-Aqsho yang mulia
Kami kan terus bersamamu
A aa aaaa A aaa aaa A aaa aaaa a a a aa A aa aaaa A aaa aaaA aaa aaaa a a a aa
Kami akan berjuang
Demi kebangkitan Islam
Kami rela berkorban
Demi Islam yang mulia
Untukmu, Palestina tercinta
Kami penuhi panggilanmu
Untukmu, Al-Aqsho yang mulia
Kami kan terus bersamamu
Untukmu, Palestina tercinta
Kami penuhi panggilanmu
Untukmu, Al-Aqsho yang mulia
Kami kan terus bersamamu
Untukmu jiwa-jiwa kami
Untukmu darah kami
Untukmu jiwa dan darah kami
Wahai Al-Aqsho tercinta
Ya Robbi, izinkanlah kami
Berjihad di Palestinamu
Ya Alloh, masukkanlah kami
Tercatat sebagai syuhadamu
Ya Robbi, izinkanlah kami
Berjihad di Palestinamu
Ya Alloh, masukkanlah kami
Tercatat sebagai syuhadamu
Tercatat sebagai syuhadamu
Tercatat sebagai syuhadamuuu


Palestina Tercinta
Album : Tak Kenal HENTI !!!
Munsyid : Shoutul Harokah

akhir kalam..

Sahabatku!!
Rebutlah peluang mendapatkan cinta Ilahi..dengan mendapatkan taqwa.

Allah berikan kita akal untuk berfikir..

Jangan menunggu hidayah dan taqwa datang kepada kita..
kerana hidayah dan taqwa perlu dicari.

Gunakanlah usia mudamu dengan sebaiknya..
Kerana usia muda(remaja) hanya sekali seumur hidup..

Tenaga di usia muda inilah, patut kita gunakan.
untuk ushar cinta Ilahi.
Kerana dengan kudrat di usia muda ini..
banyak amal ibadah yang dapat kita laksanakan.

Firman Allah swt :

"Katakanlah Olehmu : Sesungguhnya solatku. ibadahku,hidup dan matiku adalah kerana Allah Tuhan Sekalian Alam. Tidak ada sekutu bagiNya dan dengan yang demikian itu Aku perintahkan "


Wallah u a'lam

By hand ::syirah::
Hidup melaksanakan rencana Ilahi.

~tambah ilmu, amal dan iman~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

SEUNTAI MADAH

Ya Allah..

bangunkanlah kesedaran di hati hamba yang mentaatimu..

Jangan kau jadikan ungkapanku hari ini, hanya sekadar ungkapan..

Pilihlah diriku untuk berjuang bersama pejuangMu..

Jadikanlah Impianku untuk mati syahid menjadi kenyataan..

Lindungilah pemikiranku..daripada akal yang dikuasai nafsu..

Biarlah bicaraku..adalah ilham daripada-Mu..

Bantulah hamba yang lemah ini..agar ada sumbanganku untuk Islam tercinta..

Ya Rabb, padamu ku letakkan harapan..

Tutupilah hatiku dari cinta dunia..

Lindungi diriku dari tipu daya dan fitnah dunia serta nafsu amarah (halobah)

Kuatkanlah aku menempuh jalanMu yang penuh liku..

Kerana MISI hidupku ialah mencari REDHAMU..


DOA RABITAH


"Ya ALLAH, Engkau Mengetahui bahawa hati-hati ini telah berkumpul kerana mengasihiMu,

Bertemu untuk mematuhi perintahMu,

Bersatu memikul beban dakwahMu.

Hati-hati ini telah mengikat janji setia untuk mendaulat dan menyokong syariatMu.

Maka eratkanlah Ya ALLAH akan ikatannya,

Kekalkanlah kemesraan antara hati-hati ini..

Tunjukkanlah kepada hati-hati ini akan jalanMu yang sebenar...

Penuhkanlah piala hati ini..

Dengan limpahan iman, keyakinan dan keindahan tawakkal kepadaMU...

Hidup suburkanlah hati-hati ini dengan makrifat, pengetahuan sebenar tentangMu...

Jika Engkau mentakdirkan mati,

Maka matikanlah pemilik hati-hati ini

Sebagai para syuhada' dalam perjuangan agamaMu

Engkaulah sebaik-baik sandaran

Dan sebaik-baik penolong..

Ya Allah Perkenankanlah Permintaan ini..

Amin Ya Rabbal 'Alamiiin...



Text-Ads

MELODI JIWA


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com